El que pretenem en educación infantil és un aprenentatge el més SIGNIFICATIU possible.
Aquest s'aconsegueix establint el màxim de connexions possibles entre els nous continguts i allò aprés amb anterioritat, per tant, la GLOBALITZACIÓ es converteix en la ferramenta fonamental per a aconseguir aquest tipus d'aprenentage. (La globalització ens permet crear nexes d'unió entre el que estem aprenent i allò que ja sabem.).
Tot açó unit amb una metodologia activa, basada en el joc i que potència la creativitat, l'experimentació i la manipulació.
De manera que seguin aquests aspectes hem programat uns racons quinzenlas (8 sessions al llarg de dues setmanes) on els alumnes de manera voluntària aniran realitzant una sèrie de propostes al voltant de les matemàtiques, la motricitat fina, l'art, l'ordinador, la lectoescriptura i el joc simbòlic. Al finalitzar aquestes 8 sessions els alumnes caldrà que hagin passat per totes les activitats.
De manera que seguin aquests aspectes hem programat uns racons quinzenlas (8 sessions al llarg de dues setmanes) on els alumnes de manera voluntària aniran realitzant una sèrie de propostes al voltant de les matemàtiques, la motricitat fina, l'art, l'ordinador, la lectoescriptura i el joc simbòlic. Al finalitzar aquestes 8 sessions els alumnes caldrà que hagin passat per totes les activitats.
A continuación vos deixe els conceptes matemàtics que estem treballant de manera intencionada al llarg d'aquest primer trimeste. Trobareu el moment educatiu del dia en el que ho fem així com, les activitats del RACÓ DE MATEMÀTIQUES i els materials que utilitzarem per a treballar-ho.
Moment
Educatiu
|
Sessió
|
Activitat
|
RUTINES
|
Diariament
|
-COLORS BÀSICS + MARRÓ
-DICTAT I LECTURA 0-3
-COMPTEIG 0-3
-CÀLCUL ADDITIU ORAL 0-3
-CÀLCUL SUBSTRACTIU ORAL
- ABANS – DESPRÉS
|
T. ART
|
Racons
|
-COLORS BÀSICS + TARONJA
|
PDI
|
Petit grup (quinzenal)
|
-LLARG – CURT
-GRAN – PETIT
-ALT – BAIX
-Repàs conceptes
|
PSICO
|
Petit grup (quinzenal)
|
-DAVANT – DARRERE
- PROP – LLUNY
-ALT - BAIX
|
RACONS
|
1
28 al 2 d’octubre
5 al 8 d’octubre
|
- Classificar per grandària,
color,... amb diferents materials (ossos, peons, construccions, pinces,
botons...)
-Molts – pocs
|
2
13 al 16 d’octub
19 al 23 d’octub
|
-Assos.
graf- quanti 0-3
-Compteig
0-3
|
|
3
26 al 30 d’octub
2 al 6 de novem
|
-Grafia
0-3
-Ordenació
sèrie num. 0-3
|
|
4
9 al 13 de novem
16 al 20 de nove
|
-Sumes i restes senzilles amb elem. reals i manipulant objectes 0-3
|
|
5
23 al 27 de nov
30 al 4 de desem
|
- Semblances i diferències
|
|
6
9 al 11 de desem
14 al 18 de dese
|
-
Forma: cercle, quadrat, triangle
|
Materials de la primera sessió del racó de matemàtiques:
En la segona sessió estem utilitzan:
En la tercera sessió:
En la quinta sessió:
Quants jocs de matemàtiques!! Segur que els xiquets aprendran i s'ho passaran, al mateix temps, genial.
ResponEliminaUna abraçada
Muy buenas ideas. Gracias. Un saludo.
ResponEliminaMe encanta. ¡Qué suerte que nuestros hijos puedan disfrutar de todo esto! Gracias por tanto trabajo.
ResponEliminaL'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaL'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaD'això es tracta, jugar, jugar i jugar per a aprendre divertint-se.
ResponEliminaUns jocs molt xulos i molt interessants!! Gràcies per l'esforç que vos suposa no centrar-se en un llibre...
ResponElimina