dissabte, 17 d’octubre de 2015

LES MATEMÀTIQUES PER RACONS

En entrades anterior havíem parlat de la intenció del cicle d'infantil per canviar el treball dels conceptes matemàtics dins de l'aula, cosa que hem estat investigant i formant-nos al llarg del curs passat. El que teníem clar és que no volíem continuar amb els llibres trimetrals que solíem utilitzar fins ara. Ens estàvem plantejant treballar les matemàtiques a partir de RACONS.
 
Doncs ja ben decidits, comparàrem el Decret 38/ 2008, de 8 de març, del Consell, pel que estableix el currículum del segon cicle de l'Educació Infantil a la Comunitat Valenciana amb el Nivell de Competència Curricular que utilitza l'Orientadora del centre i la mestra de PT, on apareixen els objectius de cadascun dels nivells educatius.
 
A partir d'aquest punt, elaboràrem uns documents amb aquells conceptes a treballar en cadascuna de les 3 edats (3, 4 i 5 anys) amb les possibles activitats a realitzar per a cadascun d'ells i els materials que es podrien utilitzar per tal d'aconseguir-ho.
 
I l'últim pas fou seqüencialitzar-ho per trimestres i establir en quin moment educatiu del dia ho treballaríem de manera més específica.
Sense oblidar-nos de comprar material educatiu específic (cal dir que desde la dirección del Centre ens recolzaren en tot moment i ens facilitaren el tema econòmic) i d'elaborar tot el material necessari per tal de portar a terme aquest gran canvi.

Aqui teniu una mostra dels materials:
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada