divendres, 26 d’agost de 2016

CELEBRACIÓ D'ANIVERSARIS

Aquest curs introduirem una nova activitat per a celebrar els aniversaris de la nostra classe. Afegirem un element nou, un bàsic en la celebració del pas del temps que utilitzen en la pedagogia MONTESSORI.
 
MARIA MONTESSORI (1870-1952) fou una educadora, pedagoga, científica, entre altres, i, la primera dona italiana que es va graduar com a doctora en medicina.
El mètode Montessori d'educació s'està aplicat amb molt d'èxit en gran part dels països. Nosaltres, en el cole, utilitzem una metodologia més eclèctica, és a dir, agafem idees de les diferents pedagogies i les adaptem a les necessitats dels nostres alumnes i a les finalitats que en cada moment pretenem aconseguir, sense oblidar-nos del procés que segueixen els nostres alumnes per a aconseguir-ho.  
 
Aquest mètode té com a tesis principal centrar l'aprenentatge en el nen. Es promou el respecte del desenvolupament natural de cada individu, treballant de manera integral TOTES les seves aptituds amb ajuda de l'ambient que els envolta.
L'estudi es converteix en una cosa més individualitzada, cada xiquet/a va creant el seu propi aprenentatge tenint en compte allò que li agrada i les seves destresses.
El rol dels Mestres és el de facilitat les ferramentes necessàries per a l'aprenentatge, creant un ambient adequat per a portar-lo a terme.

 
“En el aula los materiales se disponen ordenados al alcance de los niños, evitando así la confusión y facilitando la concentración, el interés y creando el sentido del orden en el niño.” 
(María Montessori, El secreto de la infancia)
 
Els quatre principis en què es basa són:
 
  • La capacitat absorbent de la ment dels xiquets: aprenen tot de manera inconscient, passant poc a poc de l'inconscient a la consciència. La capacitat de la ment és ilimitada. 
  • Els períodes sensibles: són períodes en què els xiquets poden adquirir habilitats amb molta més facilitat.
  • L'ambient preparat: es tracta d'un ambient en el que s'ha organitzat tot amb molta cura exclusivament per al xiquet i amb una finalitat clara. Dissenyat per a fomentar l'autoaprenentatge i el creixement. Són espais lluminosos, càlids, que inclouen llenguatge, plantes, art, música, llibres,...
  • El paper de l'adult: és el guia del xiquet que li mostra els diferents ambients. És observador i està contínuament aprenent i desenvolupant la seva part personal. Cal que cultive al nen humilitat, respecte i amor.
 
BÚSQUEDA EN EL BAGUL DELS RECORDS:
Bé en fi, aquest curs treballarem els aniversaris amb un material nou que ens permetrà que el protagonista interioritze d'una manera molt especial el concepte "complir anys". Al mateix temps, que estarem treballant el pas del temps, les estacions i el moviment del Sol.
 
Per això, ja podeu anar buscant fotografies dels vostres fills i filles dels diferents aniversaris i inclús de fets importants de la seva vida (la mamà embarassada, els primers passos, les primeres paraules, el naixement de germanets...).
Ah!!! no us emocioneu i busque i rebusqueu fins que ompliu una caixeta amb trenta i pico, jejeje... En cinc o sis seran suficients.
Ex: fotografia de mamà embarassada, naixement, primer anyet, segon anyet, tres anys, quatre anys..
 
 
 
 
 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada