dimarts, 9 de febrer de 2016

RACONS D'AQUESTA SETMANA

Com ja hem explicat en anteriors entrades, aquest curs les matemàtiques les treballem en els racons dirigits, en les rutines i assemblea, i en grups reduïts de psicomotricitat i la sessió de PDI. 
Fins ara treballàvem els conceptes matemàtics mitjançant llibre de text però a partir d'aquest setembre, després d'haver-nos estat informant i formant durant tot el curs passat, els hem seqüenciat per treballar-los al llarg de la setmana en diferents moments. Un d'aquests moments són els racons dirigits.
Al llarg de 8 sessions, repartides en dues setmanes - dilluns, dimarts, dijous i divendres-, realitzem una sèrie de propostes al voltant de l'art, la motricitat fina, la lectoescriptura, les matemàtiques i el joc lliure.
En dues setmanes l'alumnat va passant per aquests racons de manera voluntària. Al finalitzar aquestes 8 sessions, tots els alumnes caldrà que hagin passat per totes les activitats.
Com que ja portem un temps fent-ho, ells mateixa s'organitzen per no repetir propostes i finalitzar les dues setmanes amb totes les activitats realitzades. Encara així, cal assenyalar, que hi han dos o tres xiquets/xiquetes que cal que els animes un poc per què  no es passen diversos dies en el racó de joc simbòlic.

Les activitats proposades per als racons d'aquesta setmana són:

RACÓ DE MATEMÀTIQUES:

- Ordenació de la sèrie numèrica del 0-4



- Grafia dels números 0-4 amb plantilles plastificades i retoladors Velleda







RACÓ DE LES LLETRES:
 - Reconeixement i associació dels noms dels companys amb la foto amb el llibre  dels noms.



 - Composició dels noms dels companys.




RACÓ DE L'ORDINADOR:

 - Direccionalitat d'objectes (Jclic)




RACÓ DE MOTRICITAT FINA:

 - Composició de la natura fantàstica de Joan Miró utilitzant taps.




RACÓ D'ART:

 - La nostra interpretació de la natura fantàstica de Joan Miró amb ceres.





 RACÓ JOC LLIURE:

  - De tots els racons de l'aula (biblioteca, lletres, puzles, vaixell pirata, pissarra, pintura, construccions, cotxes, playmòbils, metge, taller mecànic, animals,...) elegeixen el que volen.






3 comentaris:

  1. Què bé s'ho estan passant al mateix temps que aprenen!!!

    ResponElimina
  2. ¡Qué manera de motivar a los niños!

    ResponElimina
  3. ¡Qué manera de motivar a los niños!

    ResponElimina